How Brands Grow toegepast
Deze e-learning is bedoeld voor iedereen die zich meer wil verdiepen in How Brands Grow, de boeken die een enorme impact hebben op marketing en marketing onderzoek. In deze e-learning met persoonlijke begeleiding willen we de inzichten uit de boeken verrijken: door je kennis te toetsen, veel praktijkvoorbeelden te geven en opdrachten te geven waardoor je de inzichten concreet toepast. We raden je ten zeerste aan ook de boeken zelf te lezen zodat je de taal van How Brands Grow helemaal begrijpt en alle sterke onderbouwing die Byron Sharp geeft voor de wetten en lessen meekrijgt.
Verdere specificaties:
Wat kun je verwachten:
Je leert allereerst waarom How Brands Grow (HBG) zo’n grote impact heeft op de wereld van marketing en marktonderzoek. Welke veranderingen in het marketing denken hebben deze boeken teweeggebracht? Vervolgens nemen we je mee in de belangrijkste wetten en leer je wat onder mental en physical availability wordt verstaan aan de hand van verschillende aansprekende voorbeelden. Je gaat vervolgens zelf aan de slag door voorbeelden van (andere) merken te vinden die hun mentale en fysieke beschikbaarheid goed op orde hebben.
Je leert vervolgens wat Category Entry points zijn
en vindt deze voor op twee categorieën (bier en webwinkels). Je wordt geïnspireerd door sterke voorbeelden van Distinctive Brand Assets en verzamelt andere sterke DBA’s. Daarna leer je wat volgens de wetten van HBG wel / niet werkt bij adverteren en onderzoekt merken die de wetten succesvol toepassen. Je leert waarom specifieke targeting van doelgroepen minder goed werkt dan een focus op alle categoriekopers en welke merken deze succesvolle switch hebben gemaakt. Tot slot belichten we ook kritiek die er op HBG is gekomen en geef jij in een eindopdracht aan hoe jij de wetten in jouw (werk)praktijk toe kan passen.
Deze module bestaat uit:
Module 1: Inleiding:
1.1: Belangrijkste wetten toegelicht
Module 2: Fysieke en mentale beschikbaarheid
2.1: Physical availability
2.2: Mental availability
2.3: Category Entry Points
2.4: Distinctive Brand Assets
Module 3: over adverteren, targeten en kritiek op HBG
3.1: Adverteren: wat wel en niet werkt
3.2: Waarom je niet té specifiek moet targeten
3.3: Kritiek op How Brands Grow
Wat je weet als je deze module hebt gevolgd:
Als je deze training hebt gevolgd weet je wat het gedachtegoed van How Brands Grow inhoudt en kan je dat zelf ook goed aan anderen overbrengen aan de hand van aansprekende voorbeelden. Als marketeer ben je in staat jouw marketingplan aan te scherpen aan de hand van de belangrijkste lessen. Als marktonderzoeker weet je hoe je de inzichten binnen jouw onderzoeken op een goede manier integreert.