Over de cursus
Sales communication: de taal van jouw klant leren spreken en dit effectief inzetten voor jouw sales strategie
Accountmanagement / relatie management: haal het maximale uit je klanten via actief account management. Iets heel anders als orders aannemen en invoeren. Klanten moeten worden verzorgd, zoals een boer zijn land en dieren verzorgd, voor het beste resultaat.
Klantanalyse / opzetten salesplan: jouw klant goed doorgronden. Hoe zet je een optimaal salesbudget op en hoe rapporteer je deze het beste? Eén van de belangrijkste jaarlijkse activiteiten is het opzetten van een realistisch sales plan. Hoe zet je dat op en waar moet je op letten? En waarom is dit zo belangrijk?
Verdere specificaties:
Wat kun je verwachten:
Sales communication: Een duidelijk plaatje over de verschillende communicatie typen en hoe mensen in elkaar zitten als het gaat om “ hoe ze willen dat jij met ze praat”. Je leert herkennen wat de beste manier is hoe je met de persoon die tegenover je zit moet communiceren.
Accountmanagement / relatie management:
- Jouw definitie van accountmanagement t.o.v. mijn (Hans) definitie
- Ken je klant: wat houdt dat concreet in?
- Wat moet je (minimaal) over je klanten weten.
Klantanalyse / opzetten salesplan: Een salesplan heeft meer effect op de toekomst van de organisatie dan je denkt. In deze sessie gaan we over alle punten waar je op moet letten om een gedegen sales plan op te zetten, maar ook wat de impact van jouw salesplan is op de hele organisatie
Programma:
Sales communication: Een vrolijke sessie hoe te herkennen hoe mensen communiceren. Waarom vrolijk? Als je dit niet met plezier doet, wordt het verkopen aan mensen die anders zijn een moeilijk verhaal.
Accountmanagement / relatie management:
- Account en relatie communicatie
- Account reviews
- CRM analyse
- If you don’t ask for the business, you are not going to get it!
Klantanalyse / opzetten salesplan:
- Klant analyse
- CRM analyse
- Budget training
- Achtergrond informatie bij het budget en hoe daar me om te gaan
Wat je weet als je deze module hebt gevolgd:
Sales communication: Het doel van deze sessie is het herkennen van wie je tegen over je hebt. Als je dat door hebt, worden alle onderhandelingen een stuk eenvoudiger, omdat je weet wie je tegenover je hebt…en prater, een totaal gesloten figuur, een detail tijger….
Accountmanagement / relatie management:
- Beschikking over de beste tools om je klanten te doorgronden
- Weet waar je je klanten blij mee maakt
- Weet wat je klanten nodig hebben
- Weet hoe je het maximale uit je klanten haalt.
Klantanalyse / opzetten salesplan:
- Gedegen kennis over wat er ten aanzien van een goede klantanalyse van je verwacht wordt
- Analyse tools om jouw klanten over de tijdlijn van het budgettaire jaar te volgen
De kennis van het analyseren van de ontwikkelingen met jouw klanten en prospects